Cerita

So hi. I would like to sharing something aku pun nda tau lah this is cerita or tips or anything lah, whatsoever. Lol. Here you go.. Jeng jeng jeng

Tajuk hidangan kita harini adalah SABAR. Ni based on apa yg telah aku lalui.
Sometimes kita selalu  kena cakap something yg boleh breaks your heart or memang kene habis lah sampai nda tahan  ni dengan apa yg someone tu cakap. Sampai dlm 1 masa tu apa yg dia ckp tu memang over and over. And I was like "ya Allah.. dan aku pun akan cakap tapi dalam HATI and aku nda pernah spoke it out. Bukan never but  rare. Pernah juga aku kena cakap benda yg memang sakit hati tersangat okay! huhuhu. I'm little bit sensitive bila orang sentuh pasal solat. Bukan bermakna that aku ni  kuat  agama or something aku cuma rasa lain bila orang cakap macamtu. Kalau mau cakap2 lah kan tapi jangan kasih babit pasal solat. I'll cried when heard someone said that and talking to myself 'ya  Allah.. kuatkanlah iman hambumu ni' Aku cakap banyak kali sampai berhenti menangis. When I said that many times bcs it made my spirit cheers up and back to normal.  And I know Allah never make His humble an effort that their can't stand and I keep remember this words when I had problema. Bila orang cakap something yang over and memang over aku nda layan even yg dia cakap tu  memang bikin sakit hati, aku diam and diam until dia sendiri yg diam and penat. Aku  hanya mampu buat macam bodoh and nothing is happen bcs semakin aku layan apa yg dia cakap and balas apa yg dia cakap semakin tulah  nda pandai berhenti. So, itulah aku buat and the most important  is SABAR. Sabar merupakan kunci segalanya, kalau teda kesabaran  dalam diri mcmna semuanya menjadi baik dan terkawal? bak kata pepatah *pepatah bahkan?* 'Sabarkan separuh daripada Iman'. Bak kata bahasa arab dia 'Assobru  minal iman.' 

Semua yang kita buat dalam hidup cuma perlu ada kesabaran dalam diri kita (; Sabar adalah kunci segala kejayaan :) x  kbye

*Hanya sekadar bacaan bersama*

No comments: